Belirtisi sırt ağrısı olan 5 ciddi hastalık!

Her 5 kişiden birinin sorunu olan sırt ağrısı, gençlerden ileri yaştaki kişilere kadar hemen her yaş grubunda ortaya çıkıyor.

Belirtisi sırt ağrısı olan 5 ciddi hastalık!

Bilgisayar başında geçirdiğimiz vakit arttıkça sırt ağrılarımız da artıyor. Sırt ağrıları bazen basit bir kas incinmesinden kaynaklanıyor ama bazen de osteoporoz gibi ciddi hastalıkların habercisi olabiliyor.

 

Sırt ağrısı hangi alanda kendini gösteriyor peki? Boynun alt ve arka kısmı, omuzların arka kısımları, kürek kemikleri çevresi ve bele kadar uzanan geniş bir alanı kapsıyor. Yapılan geniş çaplı araştırmalara göre her 5 kişiden birinin sorunu olan sırt ağrısı gençlerden ileri yaştaki kişilere kadar hemen her yaş grubunda ortaya çıkabiliyor. Acıbadem Ataşehir Cerrahi Tıp Merkezi’nden Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Ayçe Atalay, sırt ağrılarının kimi zaman kas incinmesi gibi basit bir nedenle oluşabilirken, kimi zaman ise fibromiyaljiden osteoporoza kadar pek çok ciddi hastalıkların habercisi olabileceğine  dikkat  çekerek, “Bu nedenle, özellikle sabit bir bölgede ve sürekli devam eden sırt ağrıları mutlaka ciddiye alınmalı.” uyarısında bulunuyor.

 

İşte o hastalıklar…

 

Hastalıkları görmek için tıklayın...

Yorumlar
104
Onay Bekleyenler
0
Yorumlar
  •  
    29 Temmuz 2016 Cuma 10:52

    Eşimin sırtına gece birden şiddetli bir ağrı girdi göğsüne. Yayıldı nefes alamadı 15 20 dk sürdü ve geçti bu birkaç defa oldu uykudan uyandırıyor dr gittik ilk seferinde kalpten kaynaklı olmadığı söylendi sebebi ne olabilir hangi uzmana gitmeliyiz

    Cevapla
  •  
    28 Temmuz 2016 Perşembe 22:39

    Benim sol tarafimda kurek kemigimde agri var koluma ve gogsume diken gibi batiyor sirtlarim cok agriyor midem sislik var kalbimi zorluyor her butun vucudmda agrilar var

    Cevapla
  •  
    13 Haziran 2016 Pazartesi 03:06

    Kalp ritmim dakikada ortalama 40.. 45.. Cok uzun yillardir aktif spor bayatim var. Halen haftada minimum 10 saat yuksek tempolu spor yapiyorum. 41 yasindayim. Bir operasyon gecirecektim dr.lar ameliyat riskli dediler. Narkoz alamadim bu sebeple. Endiseleniyorum bu durum bana zarar verebilir mi?

    Cevapla
  •  
    29 Mayıs 2016 Pazar 22:15

    Benim üç aydan beri sirtim ensem kafakmın ar

    Cevapla
  •  
    27 Mayıs 2016 Cuma 09:53

    Hocam benim oglum 15aylık soluk borusu daralma oldugu tespit edildi.çocuk kistik fibrozis hastası 16 gün yogun bakımda solunum cihazı baglı kalmıştı.şu an tekrar yogun bakıma aldılar soluk borusunda daralmadan treakestemo yapılacak diyorlar dogrumudur bu sebebten

    Cevapla
  •  
    23 Mayıs 2016 Pazartesi 15:33

    Emar Sonucum Şu Şekilde: SONUÇ: L5-S1 dural keseye sol anterolateral belirgin basan, sol lateral resesi doldurarak kaudale uzanan sol parasantral ekstrüde disk hernisi. Bu durumda vücudumda bir güç kaybı yok, 1 hafta yatak istirahati verildi. Ameliyatsız iyileşebilir miyim?

    Cevapla
  •  
    23 Mayıs 2016 Pazartesi 14:13

    Nefes alp verirken sol kurek keigimin icine dogru bir agri oluyo yeni basladi beni aydinlatabilirmisiniz

    Cevapla
  •  
    10 Nisan 2016 Pazar 14:05

    selamün aleyküm sag omuzum üzerinde şişlik oldu yeni ve iki yıldırda doktoro gidiyordum sırt agrımdan dolayı birşey bulamıyorlardı bununla ilgisi varmıdın

    Cevapla
  •  
    08 Nisan 2016 Cuma 15:57

    benimde sırtımda sağ küreğimin altında sabit bir bölgede ağrı var. tüm tetkikler yapıldı. akciğer kanseri teşhisi konuldu sizi korkutmak istemem fakat tedbir alın benimki için geç kalınmış dediler zaten erken teşhisi 7-8 yıl uzatıyormuş hepsi bu.

    Cevapla
  •  
    02 Mart 2016 Çarşamba 14:00

    Çocuk oksuruklerinde ne yapilabilinir

    Cevapla

  • Oje sürdükten 10 saat sonra vücudumuzda neler olur?
    Oje sürdükten 10 saat sonra vücudumuzda...

    Süresi : İzlenme : 792

  • Pratik valiz nasıl toplanır?
    Pratik valiz nasıl toplanır?

    Süresi : 01:32 İzlenme : 2260

  • "Boşaltılamayan her duygu bedende birikir..."
    "Boşaltılamayan her duygu bedende birikir..."

    Süresi : 07:13 İzlenme : 2064

  • Pet şişelerin altındaki numaralar ne demek?
    Pet şişelerin altındaki numaralar ne demek?

    Süresi : İzlenme : 1117

  • Olimiyatlarda madalya almış kadın sporcularımız
    Olimiyatlarda madalya almış kadın...

    Süresi : İzlenme : 193