Belirtisi sırt ağrısı olan 5 ciddi hastalık!

Her 5 kişiden birinin sorunu olan sırt ağrısı, gençlerden ileri yaştaki kişilere kadar hemen her yaş grubunda ortaya çıkıyor.

Belirtisi sırt ağrısı olan 5 ciddi hastalık!

Bilgisayar başında geçirdiğimiz vakit arttıkça sırt ağrılarımız da artıyor. Sırt ağrıları bazen basit bir kas incinmesinden kaynaklanıyor ama bazen de osteoporoz gibi ciddi hastalıkların habercisi olabiliyor.

 

Sırt ağrısı hangi alanda kendini gösteriyor peki? Boynun alt ve arka kısmı, omuzların arka kısımları, kürek kemikleri çevresi ve bele kadar uzanan geniş bir alanı kapsıyor. Yapılan geniş çaplı araştırmalara göre her 5 kişiden birinin sorunu olan sırt ağrısı gençlerden ileri yaştaki kişilere kadar hemen her yaş grubunda ortaya çıkabiliyor. Acıbadem Ataşehir Cerrahi Tıp Merkezi’nden Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Ayçe Atalay, sırt ağrılarının kimi zaman kas incinmesi gibi basit bir nedenle oluşabilirken, kimi zaman ise fibromiyaljiden osteoporoza kadar pek çok ciddi hastalıkların habercisi olabileceğine  dikkat  çekerek, “Bu nedenle, özellikle sabit bir bölgede ve sürekli devam eden sırt ağrıları mutlaka ciddiye alınmalı.” uyarısında bulunuyor.

 

İşte o hastalıklar…

 

Hastalıkları görmek için tıklayın...

Yorumlar
108
Onay Bekleyenler
0
Yorumlar
  •  
    30 Kasım 2016 Çarşamba 10:19

    Sabah anide sirtim tutuldu neden oldu anlamadım nefesim kesiliyo ağırdan yardım lutfen

    Cevapla
  •  
    22 Ekim 2016 Cumartesi 13:33

    sol kolumla bırlıkte omuzumda boynuma uzanan kemık agrıyo 2 ay oluyo dızımden krak kemıgımde kejk amelıya oldum bır etkısı varmı

    Cevapla
  •  
    01 Eylül 2016 Perşembe 10:12

    merhabalar sol sırtım çok agrıyor uc gundur nefes alıp vermekte cok zorlanıyorum.gun ıcınde neffes alıp vermekte sıkıntı cekıyorum.gecmezse eger bugun ıs cıkısımda acıle gııcem uc gundur kas gevsetıcı ve agrı kesıcıyle ıdare etmekden mıdem agrıyor.ne olabılır bır acıklama yapan olursa sevınırım.

    Cevapla
  •  
    29 Temmuz 2016 Cuma 10:52

    Eşimin sırtına gece birden şiddetli bir ağrı girdi göğsüne. Yayıldı nefes alamadı 15 20 dk sürdü ve geçti bu birkaç defa oldu uykudan uyandırıyor dr gittik ilk seferinde kalpten kaynaklı olmadığı söylendi sebebi ne olabilir hangi uzmana gitmeliyiz

    Cevapla
  •  
    28 Temmuz 2016 Perşembe 22:39

    Benim sol tarafimda kurek kemigimde agri var koluma ve gogsume diken gibi batiyor sirtlarim cok agriyor midem sislik var kalbimi zorluyor her butun vucudmda agrilar var

    Cevapla
  •  
    13 Haziran 2016 Pazartesi 03:06

    Kalp ritmim dakikada ortalama 40.. 45.. Cok uzun yillardir aktif spor bayatim var. Halen haftada minimum 10 saat yuksek tempolu spor yapiyorum. 41 yasindayim. Bir operasyon gecirecektim dr.lar ameliyat riskli dediler. Narkoz alamadim bu sebeple. Endiseleniyorum bu durum bana zarar verebilir mi?

    Cevapla
  •  
    29 Mayıs 2016 Pazar 22:15

    Benim üç aydan beri sirtim ensem kafakmın ar

    Cevapla
  •  
    27 Mayıs 2016 Cuma 09:53

    Hocam benim oglum 15aylık soluk borusu daralma oldugu tespit edildi.çocuk kistik fibrozis hastası 16 gün yogun bakımda solunum cihazı baglı kalmıştı.şu an tekrar yogun bakıma aldılar soluk borusunda daralmadan treakestemo yapılacak diyorlar dogrumudur bu sebebten

    Cevapla
  •  
    23 Mayıs 2016 Pazartesi 15:33

    Emar Sonucum Şu Şekilde: SONUÇ: L5-S1 dural keseye sol anterolateral belirgin basan, sol lateral resesi doldurarak kaudale uzanan sol parasantral ekstrüde disk hernisi. Bu durumda vücudumda bir güç kaybı yok, 1 hafta yatak istirahati verildi. Ameliyatsız iyileşebilir miyim?

    Cevapla
  •  
    23 Mayıs 2016 Pazartesi 14:13

    Nefes alp verirken sol kurek keigimin icine dogru bir agri oluyo yeni basladi beni aydinlatabilirmisiniz

    Cevapla

Yukarı Git
HTHayat Mobil Sürümüne Dön