Belirtisi sırt ağrısı olan 5 ciddi hastalık!

Her 5 kişiden birinin sorunu olan sırt ağrısı, gençlerden ileri yaştaki kişilere kadar hemen her yaş grubunda ortaya çıkıyor.

Belirtisi sırt ağrısı olan 5 ciddi hastalık!

Bilgisayar başında geçirdiğimiz vakit arttıkça sırt ağrılarımız da artıyor. Sırt ağrıları bazen basit bir kas incinmesinden kaynaklanıyor ama bazen de osteoporoz gibi ciddi hastalıkların habercisi olabiliyor.

 

Sırt ağrısı hangi alanda kendini gösteriyor peki? Boynun alt ve arka kısmı, omuzların arka kısımları, kürek kemikleri çevresi ve bele kadar uzanan geniş bir alanı kapsıyor. Yapılan geniş çaplı araştırmalara göre her 5 kişiden birinin sorunu olan sırt ağrısı gençlerden ileri yaştaki kişilere kadar hemen her yaş grubunda ortaya çıkabiliyor. Acıbadem Ataşehir Cerrahi Tıp Merkezi’nden Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Uzmanı Doç. Dr. Ayçe Atalay, sırt ağrılarının kimi zaman kas incinmesi gibi basit bir nedenle oluşabilirken, kimi zaman ise fibromiyaljiden osteoporoza kadar pek çok ciddi hastalıkların habercisi olabileceğine  dikkat  çekerek, “Bu nedenle, özellikle sabit bir bölgede ve sürekli devam eden sırt ağrıları mutlaka ciddiye alınmalı.” uyarısında bulunuyor.

 

İşte o hastalıklar…

 

Hastalıkları görmek için tıklayın...

Yorumlar
102
Onay Bekleyenler
0
Yorumlar
  •  
    13 Haziran 2016 Pazartesi 03:06

    Kalp ritmim dakikada ortalama 40.. 45.. Cok uzun yillardir aktif spor bayatim var. Halen haftada minimum 10 saat yuksek tempolu spor yapiyorum. 41 yasindayim. Bir operasyon gecirecektim dr.lar ameliyat riskli dediler. Narkoz alamadim bu sebeple. Endiseleniyorum bu durum bana zarar verebilir mi?

    Cevapla
  •  
    29 Mayıs 2016 Pazar 22:15

    Benim üç aydan beri sirtim ensem kafakmın ar

    Cevapla
  •  
    27 Mayıs 2016 Cuma 09:53

    Hocam benim oglum 15aylık soluk borusu daralma oldugu tespit edildi.çocuk kistik fibrozis hastası 16 gün yogun bakımda solunum cihazı baglı kalmıştı.şu an tekrar yogun bakıma aldılar soluk borusunda daralmadan treakestemo yapılacak diyorlar dogrumudur bu sebebten

    Cevapla
  •  
    23 Mayıs 2016 Pazartesi 15:33

    Emar Sonucum Şu Şekilde: SONUÇ: L5-S1 dural keseye sol anterolateral belirgin basan, sol lateral resesi doldurarak kaudale uzanan sol parasantral ekstrüde disk hernisi. Bu durumda vücudumda bir güç kaybı yok, 1 hafta yatak istirahati verildi. Ameliyatsız iyileşebilir miyim?

    Cevapla
  •  
    23 Mayıs 2016 Pazartesi 14:13

    Nefes alp verirken sol kurek keigimin icine dogru bir agri oluyo yeni basladi beni aydinlatabilirmisiniz

    Cevapla
  •  
    10 Nisan 2016 Pazar 14:05

    selamün aleyküm sag omuzum üzerinde şişlik oldu yeni ve iki yıldırda doktoro gidiyordum sırt agrımdan dolayı birşey bulamıyorlardı bununla ilgisi varmıdın

    Cevapla
  •  
    08 Nisan 2016 Cuma 15:57

    benimde sırtımda sağ küreğimin altında sabit bir bölgede ağrı var. tüm tetkikler yapıldı. akciğer kanseri teşhisi konuldu sizi korkutmak istemem fakat tedbir alın benimki için geç kalınmış dediler zaten erken teşhisi 7-8 yıl uzatıyormuş hepsi bu.

    Cevapla
  •  
    02 Mart 2016 Çarşamba 14:00

    Çocuk oksuruklerinde ne yapilabilinir

    Cevapla
  •  
    27 Şubat 2016 Cumartesi 17:55

    Sağ omuz kuregim altında ağrı var bu ağrı dosume de vuruyor ara sıra ne yapmaliyim

    Cevapla
  •  
    20 Şubat 2016 Cumartesi 10:17

    Sağ ve sol kürek kemiği altında olusan 2,5 cm genişliği kas oluşumu var derler ağrısı yok aldirmam lâzım mi

    Cevapla

  • Şekersiz tatlı nasıl yapılır?
    Şekersiz tatlı nasıl yapılır?

    Süresi : 01:24 İzlenme : 1903

  • Kamasutra pozisyonları
    Kamasutra pozisyonları

    Süresi : 00:42 İzlenme : 1538

  • Pişirmeden pasta nasıl yapılır?
    Pişirmeden pasta nasıl yapılır?

    Süresi : 01:07 İzlenme : 420

  • Doğal sivrisinek kovucu nasıl yapılır?
    Doğal sivrisinek kovucu nasıl yapılır?

    Süresi : 00:54 İzlenme : 626

  • Bir karpuz 3 tarif!
    Bir karpuz 3 tarif!

    Süresi : 01:30 İzlenme : 134