Behzat Ç. usulü polisiye

Geçtiğimiz sezonun popüler TV dizisi, bir sinema filmi olarak karşımızda. Serdar Akar’ın yönettiği, Emrah Serbes’in yazdığı “Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm”, mizahi özellikler taşıyan özgün bir Türk polisiyesi olarak dikkat çekici.

Behzat Ç. usulü polisiye

Bir ülke sinemasının kendi ayakları üzerinde durmasının en önemli koşullarından biri, taklitçiliği bir yana bırakıp ülkeye özgü tarzlar oluşturabilmektir. Polisiye gibi “kökü dışarıda” bir türü yerelleştirebilmenin en önemli yolu da edebiyattan beslenmektir. Hollywood, polisiye türünü, Amerikan edebiyatından devşirmiştir. Türk polisiyesi de ancak Türk edebiyatıyla harmanlanarak güçlenebilir. Bu açıdan bakıldığında, Emrah Serbes’in “Behzat Ç. Son Hafriyat” romanından uyarlanan “Behzat Ç. Seni Kalbime Gömdüm” özgün bir Türk polisiyesi için kayda değer ipuçları taşıyor.

Paranoya ve hayal
Emrah Serbes’in, Cumhuriyet’in simge şehri Ankara dekoru önünde hayat verdiği Cinayet Masası polisleri, Behzat Ç. (Erdal Beşikçioğlu) Harun (Fatih Artman), Hayalet (İnanç Konukçu) ve Akbaba (Berkan Şal) inandırıcı ve yaşayan karakterler. Film, yurtdışından gelen olay yeri uzmanı (Cansu Dere) dahil diğer polis tipleriyle birlikte, günümüz Türkiye’sinin sosyolojisine ilişkin ipuçları da taşıyor. Kendine Red Kit diyen katil (Tardu Flordun), insanları canlı canlı gömmeyi sürdürdükçe öykü, 90’ların ikinci yarısındaki faili meçhul cinayetlere ve derin devletin faaliyetlerine kadar uzanıyor. Red Kit, sadece kurbanlarının değil, olayı araştıran Behzat Ç. ve arkadaşlarının da dengesini bozuyor. Böylelikle film, Behzat Ç. başta olmak tüm karakterlerin nevrozlar, korkular ve hayallerle boğuştuğu tuhaf bir noktaya sürükleniyor. Filmin bence asıl ilginç yanı, intikam arzusu, vicdan azabı ve paranoyadan kaynaklanan tüm bu psikolojik dengesizlikleri bir Türkiye kesiti haline getirebilmesi...

Başarılı bir ekip performansı
Güney Kore sinemasını hatırlatan aşırılıkları ve filmdeki kara mizahı beğendim ama polis şiddetinin bir mizah unsuru haline gelmesinden rahatsız oldum. Bence filmin başarısı, seyircinin bu dayak sahnelerinde attığı kahkahaların gölgesinde kalıyor. Kaza sahnesindeki bir kurgu sorunu dışında yönetmen Serdar Akar’ın profesyonelce kotardığı filmde, Erdal Beşikçioğlu başta olmak üzere tüm oyuncu kadrosunun başarılı bir ekip performansı sergilediğini de belirtelim.

Yorumlar
0
Onay Bekleyenler
0

  • Pişirmeden pasta nasıl yapılır?
    Pişirmeden pasta nasıl yapılır?

    Süresi : 01:07 İzlenme : 1633

  • 3 malzemeli tatlı nasıl yapılır?
    3 malzemeli tatlı nasıl yapılır?

    Süresi : 01:00 İzlenme : 2303

  • Yağsız mücver nasıl yapılır?
    Yağsız mücver nasıl yapılır?

    Süresi : 01:31 İzlenme : 2013

  • Yulaflı şekersiz puding tarifi
    Yulaflı şekersiz puding tarifi

    Süresi : 01:16 İzlenme : 1006

  • Tulum peynirli pankek
    Tulum peynirli pankek

    Süresi : 00:54 İzlenme : 1656

Copyright © 2014 - Tüm hakları saklıdır. Ciner Medya Tv Hizmetleri A.Ş. Üretim ve Tasarım CBG
Yukarı Git
HTHayat Mobil Sürümüne Dön