Hindistan'dan Tavuk Biryani tarifi

Geçtiğimiz günlerde yine uzun yollar tepip Hindistan’a geldik kızımla. Bu sefer Qatar havayolları ile uçtuk ve çok memnun kaldık. Daha önceki deneyimlerim de güzeldi. Araplar bu işi biliyor kanımca. Goa’dan yazıyorum size, geçen kış tam da bu zamanlarda yine buralardan yazmaktaydım. Gezmek yeni yerler görmek ve yeni tatlar benim hayalim. Bunu kızımla yapmak daha büyük keyif.

İstanbul’dan Goa’ya direkt uçuş mevcut değil. Bu sebepten Doha aktarmalı tercih ettim. İstanbul-Doha uçağımız 14:50de kalktı, bomboş süper bir uçuştu ve 4 saat sürdü. Çok rahattık, etrafta kimsecikler yoktu. Öncelikle çocuklara makarnalı sebzeli menü vermeleri ve yanında boya kalemi ve kitaplar getirmelerini çok sevdim. Doha’ya 2 sene önce Hamad international havaalanı yapılmış.

Söylenenlere göre bir önceki alan çok ufakmış, bu ise çok büyük. Cidden iner inmez kendimizi kaybettik. İnanılmaz güzel çocuk dükkanları, büyük heykeller, çocuk parkları vardı. Aktarma yapacağımız uçuşun kapısına 1 saatte gittik zaten aktarma süremiz 2.5 saat civarı idi. Çocuklulara herkesin güleryüzlü ve nazik olmasına bayıldım. İstanbul’da 3 sene yaşamış Kırgız ve Türkçe bilen bir havaalanı çalışanı bayanla da karşılaştık. Bizimle Türkçe konuşmasına şaşırdık. Şu an Doha’da yaşıyormuş, tüm havaalanı görevlileri başka başka ülkelerden. Kazaklar, Kırgızlar, Nepalli, Hintli ve pek çok yerden çalışmaya gelen insanlar var. Havaalanı güzel serin, dışarısı çok sıcakmış yaşamak için. Genellikle dışarıda dolaşamıyoruz dedi. Ne kadar ürkütücü aslında. Hava insan yaşaması için çok sıcak özellikle de yazın. Hep klimalı alanlarda ve araçlarda dolaşıyorlar. Öyle bir temiz hava alalım, ormana yürüyüşe gidelim, baharda deniz kenarında serinleyelim, piknik yapalım yok.

Bodrum’da alışkınız doğaya ve tahammül edilebilir hava şartlarına. Gerçi kış geldi ve soğuktu, ben üşüyordum geçen haftalarda.

Doha-Goa uçağımız ağzına kadar dolu idi. Havasız kalabalık ve yavaş yemek servisi ile bol çocuklu 3.5 saat yol yaptık. Çok uzun değildi ama yorulduk tabi. İlk uçuştaki yemek kalitesini ne yazık ki burada göremedim, Hint yemekleri güzel yapıldığı zaman harika ama kötü yapılıyorsa yenmiyor cidden.

Salatası, tatlısı, ana yemekleri ile bence vasattı ama genelde Hintliler şapur şupur yediler. Demek güzeldi.

Sabah 4 gibi alana indiğimizde haziran ayında yaptığım Bangkok maceramı aratmayacak sıcak ve nemli bir hava vurdu yüzüme. Biz havaalanında yazlık kıyafete ve terliğe geçmiştik. Bu tür seyahatlerde el bagajınızda terlik ve ince kıyafet bulundurun muhakkak, indiğiniz ülke nemli ve sıcak zira.

Havaalanı ise çok komik bence. Ufak ve masa gibi desklerden oluşan pasaport kontrolü sanki sizde zamanda yolculuk etkisi yaratabilir. İstanbul ve İstanbul’dan çok daha iyi havaalanına sahip olan Doha’daki teknolojik gelişmişlik seviyesine bakarsak Goa gibi turistik bir lokasyonun havaalanındaki sistemin bu denli eski olması şaşırtıcı ama beni artık şaşırtmıyor elbet. Bu hissi bu bozulmamış ve teknoloji tarafından esir alınmamış sistemi seviyorum.

Internet de epey yavaş, neden dedim, aldığım cevap oldukça tatmin edici idi: Hindistan’da her şey yavaş!

Gezi notlarıma devam edeceğim ama bugün size sevilen ve çok popüler bir Hint yemeği tarifi vermek istiyorum. Hindistan’da Hinduların bazıları vegan ve vejeteryan lakin bazı kesimleri tavuk tüketmekte. Ben de tavuk biryani ile başlıyorum tariflerime...

Tavuk biryani

• Tuz
  • Kakule-karanfil-karabiber (taze)

Yapılışı:

Pirinçleri yıkayıp diri olarak haşlayıp süzüyoruz

Afiyet olsun... Kokusu burnuma geldi bile yazarken, farklı tatlar ve baharatlara meraklıysanız muhakkak deneyin.